Доповідь на педраду по питанню:
Реалізація
творчого підходу у виробленні учнів до навчання внутрішньої мотивації учнів до
навчання та саморозвитку через систему діяльності на уроках теоретичного та
виробничого навчання.
Наш світ з початку свого
існування докорінно змінився і постійно продовжує вдосконалюватися, набувати
нового вигляду, разом із тим він вимагає
від суспільства нових знань, вмінь і навичок, тому суспільство постійно повинно
вдосконалюватися та надавати нових знань підростаючому поколінню.
З розвитком технічного
прогресу відбулася докірна перебудова нашого суспільства. На основі принципово
нових економічних, соціальних і політичних факторів роботодавець ставить
підвищені вимоги до підготовки робітничих кадрів, їх освітнього рівня та
професійної майстерності. Вони мають здійснювати важливу функцію задоволення
поточних і перспективних потреб виробництва, володіти широким політехнічним
кругозором, професійною майстерністю.
Тому ми повинні змінювати
вимоги до сучасного уроку з теоретичного та виробничого навчання, а також
впроваджувати нові методики проведення занять.
Інтенсивне навчання занурене
у спілкування, воно спрямоване на розвиток творчої особистості і входить до
складу індивідуальної або практичної
діяльності.
Під час проведення уроків теоретичного навчання
використовую ряд методів контролю та самоконтролю:
1. Метод
усного контролю – най поширений у практиці, під час його використання учні вчаться логічно
мислити, аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно,емоційно,
набувають досвіду відстоювати точку зору.
2. Індивідуальне
опитування - передбачає
розгорнуту відповідь учня на оцінку. Він повинен не лише відтворити текст
підручника чи розповідь учителя на попередньому уроці, а й
самостійно пояснити матеріал та навести власні приклади.
3. Фронтально усне опитування - це перевірка знань, умінь і навичок одразу багатьох
учнів.
4. Ущільнене усне опитування - дає змогу перевірити знання відразу кількох учнів: один
відповідає усно, решта – за вказівкою учителя виконує певні завдання.
5. Метод письмового контролю – письмовий контроль знань здійснюють у формі контрольної
роботи, переказу. Мета письмової перевірки - з'ясування ступеня оволодіння
учнями вміння і навички з предмету.
6. Метод тестового контролю - передбачає відповідь учня на тестові завдання за
допомогою розставлення цифр, підкреслення
потрібних відповідей, встановлення пропущених слів, знаходження помилок. Це дає
змогу за короткий час перевірити знання певного навчального матеріалу учнями
всього класу.
7. Метод
графічного контролю – метод
перевірки, який застосовують на уроках спец дисциплін (для підготовки вчасності
сільських механізаторів), креслення. Це може бути графічні зображення умови
задачі, малюнки, креслення, діаграми, схеми, таблиці.
8. Метод
практичної перевірки – застосовують
з таких предметів, як з спецдисциплін що передбачають оволодіння системою
практичних умінь і навичок.
9. Метод
самоконтролю – усвідомлене регулювання учнем своєї діяльності задля
забезпечення таких результатів, які б відповідали поставленим цілям, вимогам,
нормам, правилам, зразкам. Мета самоконтролю – запобігання помилкам та їх
виправлення.
10.
Метод самооцінки передбачає критичне ставлення учня до своїх здібностей
і можливостей та суб’єктивне оцінювання
досягнутих успіхів. Стосовно самооцінки учнів поділяють на таких, що
переоцінюють себе, недооцінюють себе, оцінюють себе адекватно.
Сьогодні хотів би звернути
увагу на метод використання якого дасть можливість
максимально досягти реалізації триєдиної мети на заняттях розвитку творчої
особистості учнів.
Я маю на увазі бригадну форму
навчання. Бригадна форма праці - це така
організація навчально - виробничої діяльності, при якій учні/ члени бригади у
виконанні виробничого завдання об'єднанні єдиним технологічним процесом, коли
кожен з них виконує одну або кілька технологічних операцій на уроках
теоретичного або виробничого навчання.
В учнівських бригадах значно
підвищується продуктивність праці, поліпшується використання робочого часу,
з'являється зацікавленість кожного члена бригади і всієї навчальної групи в
роботі та підвищення професійної майстерності.
За характером технологічних процесів, ступенем
розподілу праці бригади можна поділити на три групи:
§ Бригади - в яких учні, непов'язані між собою
технологічним процесом, кожен член бригади виконує індивідуальне завдання і
звітує про свою роботу.
§ Бригади- в яких учні виконують різні роботи за
індивідуально-бригадним принципом. Перед учнями поставлене
спільне завдання, тому результати праці одного залежить від результатів іншого.
§ Бригади
- в
яких робота учнів організовується за принципом розподілу праці, коли кожний з
них зв'язаний з технологічним процесом, виконує одну
частину загального завдання, встановленого для бригади. При цьому жодний членів
бригади не може виконувати роботу без участі товаришів. Чіткий розподіл
обов'язків, злагодженість,послідовність і ритмічність мобілізують кожного члена
бригади, праця стає продуктивнішою.
Комплектуючи учнівські
бригади, доцільно врахувати бажання учнів хто з ким хоче працювати.
Існують різні підходи до
комплектування учнівських бригад за рівнем підготовки. Можна включати до
бригади учнів однаковим рівнем успішності:
до однієї з високим, до другої з
середнім, до третьої з низким.
Ефективність бригадної форми організації
праці значною мірою залежить від:
§ Вибору системи планування завдання.
§ Основні принципи розподілу виробничих завдань
між бригадами.
§ Організація контролю за виконанням завдань
Основними показниками для оцінки кінцевого
результату навчання членів виробничої бригади є:
§ Якість виконання навчально - виробничих завдань.
§ Дотримання правил безпеки праці.
§ Дотримання норм навчальної дисципліни.
§ Дотримування порядку на робочому місці.
§ Надання товариської допомоги членам бригади.
Змагання між
учнівськими бригадами на
основному етапі навчання слід спрямувати на досягнення високих результатів в оволодінні професійною
майстерностю.
При використанні бригадної
форми праці на уроках з теоретичного та виробничого навчання учні
активно розвиваютясь та вдосконалюютясь.
При дослідженні виявилось, що
таке навчання дозволяє різко збільшити відсоток засвоєння матеріалу, оскільки
впливає не лише на свідомість учня, й на
його почуття.
Результати дослідження були
відображені на схемі, яка отримала назву
«Піраміда навчання»
Лекції- 5% засвоєння
Читання – 10% засвоєння
Відеоматеріали – 20% засвоєння
Демонстрації – 30% засвоєння
Дискусійні групи – 50% засвоєння
Використання бригадної форми праці на уроках
теоретичного та виробничого навчання – 90%
засвоєння матерілу
Тому я пропоную
використовувати такий метод навчання для покращення успішності учнів на уроках
теоретичного та виробничого навчання.
Викладач спецдисциплін Агатій І.І.
Немає коментарів:
Дописати коментар